In occasione degli ottant’anni di Papa Francesco, in Vaticano è arrivata una Nissan Leaf, il veicolo 100% elettrico della casa giapponese che da anni è in prima fila per la promozione della mobilità sostenibile. Il modello ‘green’, dotato di un pannello fotovoltaico, sarà utilizzato dal Santo Padre per i suoi normali spostamenti. Un veicolo perfettamente in linea con l’idea di mobilità sostenibile che Papa Francesco aveva delineato già nel 2015 con l’enciclica “Laudato Sì”, dedicata al rispetto per l’ambiente e alla cura del pianeta, con la quale aveva segnato la rotta da seguire per un mondo più sostenibile dal punto di vista energetico.

98 COMMENTS

  1. That you are so brilliant! I don’t believe I’ve certainly study only one detail like that just before. So very good to find another person that has a handful of distinctive ideas on this issue. Actually.. many thanks for starting up this up. This Web page is something that is required on the net, a person with a few originality!

  2. Hello there! I realize That is kind of off subject but I used to be asking yourself for those who knew wherever I could Track down a captcha plugin for my remark form? I’m using the exact web site platform as yours And that i’m having difficulties finding a person? Many thanks a good deal!

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here